Tuesday, 27 September 2011

bangang la kot

nape?
ko ingat rezeki 2 kat tangan ngkau ke?
ko ingat aku nk ambik hak ngko ke?
ko ingat aku ni lapar sgt ke?
ko ingat ko tuhan ke nak sekat2 rezeki org?
kawan ke camtuh?
haaaiiikktuuiiihhh la kan...
bagus la..teruskan perangai celaka ngkau tuh.
tp aku nak ko tahu..
rezeki kat tangan allah..bukan kat tangan ngkau..
walau sebusuk mana pon hati ngkau...
kalo allah dah kata 2 hak aku...
tetap jadi hak aku...
insaf2 la weh.
ni bukan kali pertama ko buat prngai sial cmneh...
thnks 2 my sayang sbb berjaya menenangkan aku...
kalo x da lama aku maki kau kelat2.

bagaimanakah nasibmu wahai encik oren??

Cermin gelap: JPJ perlu kawal dan daftar kedai aksesori
CAP

Tinjauan yang dilakukan oleh Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) beberapa bulan lepas menunjukkan banyak kereta persendirian di Pulau Pinang bercermin gelap. Kami percaya kebanyakan pemandu ini telah diyakinkan oleh kedai aksesori kereta supaya memasang cermin gelap.

Tingkap penting untuk melindungi penumpang daripada panas terik matahari. Ia menapis sinaran ultraungu menjadikan pemanduan lebih selesa. Bagaimanapun, kenderaan bercermin gelap lebih mudah terdedah kepada perlanggaran bahagian belakang. Cermin gelap cenderung menghalang pandangan lebih jauh keadaan lalu lintas kenderaan di belakang. Kereta yang mengikutinya tidak mampu untuk bertindak dengan segera terhadap halangan di jalan raya serta lambat untuk bertindak terhadap sebarang situasi. Kecekapan mereka dalam membrek juga lemah dan kenderaan bercermin gelap sering dalam kebanyakan kes sering dilanggar dari belakang.

Ini merupakan alasan kenapa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) tidak pernah meluluskan atau memperakui sebarang produk cermin gelap. Paras cermin gelap yang dibenarkan hanya 70% (cermin depan) dan 50% (cermin belakang dan tingkap tepi).

Sehubungan itu, CAP menggesa Bahagian Penguatkuasa JPJ supaya mengambil tindakan tegas terhadap pemilik kenderaan yang dipasang dengan tingkap dan cermin gelap.

Kedai aksesori yang menyediakan perkhidmatan itu juga perlu dikawal dan didaftarkan dengan JPJ dalam usaha untuk memastikan kedai-kedai ini mematuhi undang-undang



.-smber harakahdaily


senak hati membacanya...encik oren saya sila besabar...harap tiada pak cik jpj yg akan mengupas lapisan cermin awak...

Friday, 23 September 2011

Budak 2 tahun diperkosa di rumah pengasuh


PETALING JAYA: Seorang budak perempuan berusia dua tahun yang baru dibawa pulang ibunya dari rumah pengasuh dipercayai dirogol selepas mengadu sakit pada kemaluannya di Kota Damansara, di sini, kelmarin.
Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira jam 7 malam itu, ibu mangsa yang baru pulang dari tempat kerja menjemput anaknya seperti biasa di rumah pengasuh terbabit.

Bagaimanapun, setibanya di rumah, kanak-kanak itu menangis dan mengadu sakit di kemaluan dan selepas diperiksa, terdapat luka dan bengkak di bahagian berkenaan.

“Ibu mangsa membawa anaknya itu ke pusat kesihatan berhampiran untuk pemeriksaan lanjut.

“Wanita itu terperanjat apabila doktor mengesahkan terdapat kesan kecederaan pada kemaluan anaknya akibat tusukan objek keras,” katanya.

Menurutnya, ibu mangsa kemudian membuat laporan di Balai Polis Kota Damansara.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan berkata, siasatan awal mendapati semua penghuni di rumah pengasuh terbabit adalah wanita, namun tidak menolak kemungkinan suspek adalah orang dikenali mangsa.

ape gila nye 2??

dipetik dari metro

24 Ciri-Ciri Orang Yang Mencintai Kamu


Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.
  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginyayang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
  16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, dekat dihati?'
  17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
  20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
  23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
  24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

Lelaki Suka Hidu Kentut Perempuan


Tidak pasti apakah masalah yang dihadapi oleh si lelaki ini sehinggakan dia menawarkan diri untuk menghidu kentut dari wanita, lelaki berkenaan akan menghidu kentut terus dari punggung-punggung wanita yang ingin melepaskan angin kuskus...

Lelaki Suka Hidu Kentut Perempuan
Lelaki Suka Hidu Kentut Perempuan
Lelaki Suka Hidu Kentut Perempuan
Lelaki Suka Hidu Kentut Perempuan
Lelaki Suka Hidu Kentut Perempuan
Lelaki Suka Hidu Kentut Perempuan


Tiada gam, kentut pun jadi buat layan kepala...

from : http://www.bom321.com/

Wednesday, 21 September 2011

i love you !!!

....♥#########♥
.....♥#############♥
...♥###############♥
..♥#################♥..................♥###♥
..♥##################♥..........♥#########♥
....♥#################♥......♥#############♥
.......♥################♥..♥###############♥
.........♥################♥################♥
...........♥###############################♥
..............♥############################♥
................♥#########################♥
..................♥######################♥
....................♥###################♥
......................♥#################♥
........................♥##############♥
...........................♥###########♥
.............................♥#########♥
...............................♥#######♥
.................................♥#####♥
...................................♥###♥
.....................................♥#♥
.......................................♥
.......................................♥
.....................................♥
...................................♥
.................................♥
..............................♥
............................♥
.........................♥
......................♥
..................♥
.............♥
.........♥
......♥
....♥
......♥......................♥...♥
..........♥.............♥............♥
..............♥.....♥...................♥
...................♥.....................♥
................♥......♥..............♥
..............♥.............♥....♥
.............♥
...........♥
..........♥
.........♥
.........♥
..........♥
..............♥
...................♥
..........................♥
...............................♥
.................................♥
.................................♥
..............................♥
.........................♥
..................♥
.............♥
.....♥
...♥
.♥.............................♥....♥
♥..........................♥...........♥
.♥......................♥................♥
..♥...................♥..................♥
...♥....................................♥
.....♥................................♥
........♥.........................♥
...........♥...................♥
..............♥..............♥
..................♥.......♥
.....................♥..♥
.......................♥

8 sebab hubungan tidak mampu bertahan


20MAR
1. Harapan / Kebebasan
Ada pasangan meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki menyukai hal ini tetapi ada juga yang sebaliknya. Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan, tetapi dikongkong. Hal-hal beginilah membuatkan perhubungan tersekat.

2. Terlalu Memikirkan Aspek Perkahwinan
Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis. Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami. Bila semua ini ada barulah perhubungan boleh sampai ke peringkat serius. Tapi sesetengah wanita, yang baru saja berkenalan terus saja mengharap akan ia berakhir dengan perkahwinan. Mereka takut jika perhubungan dijalinkan hanya sia-sia sahaja. Jadi kalau timbulnya konflik ini, perhubungan boleh menjadi putus.


3. Mengungkit Hal Yang Lalu
Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengungkit hal-hal yang lepas. Apatah lagi jika mengungkit akan kekasih lama. Belajarlah dari kesilapan, jangan mengungkit kisah lalu kalau anda sayangkan perhubungan.

4. Berbeza Pendapat
Dalam menjalin sebuah perhubungan, perbezaan pendapat memang sering terjadi. Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan hal-hal inilah yang membuatkan pasangan sering berbalah. Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan. Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan.

5. Status Yang Tinggi
Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan. Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri. Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka.

6. Hal-hal Yang Menyakitkan Hati
Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati. Malah sanggup melakukan hal-hal bodoh semata-mata mahu menyakiti hati orang lain. Jadi kalau inilah yang terjadi, hubungan anda pasti tidak akan bertahan lama.

7. Kehidupan Yang Sangat Mendesak
Ada sesetengah pasangan memang suka menyusahkan pasangannya. Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakiti hati pasangan. Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalanya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik.

8. Kawan-kawan dan Keluarga
Tidak mustahil, kawan-kawan dan keluarga juga boleh membuatkan sebuah perhubungan menjadi tidak stabil. Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan. Jangan salah sangka, orang yang anda sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarganya tidak menyukai anda.


dicetak dari sini

Tuesday, 20 September 2011

cuti - cuti malaysia - langkawi

hari ni cikgu nak bawak murid2 g lawatan ke langkawi.
pakej ni cikgu dapat dari sini. siyes murah.
utk pakej 2h 3m juz kna byr rm389 bagi 4 orang.
bayaran setiap seorang sila kira sndiri..penat je cikgu ajar ilmu hisab.
dapat guna kereta 48 jam, bilik tido dua katil king size .
10% diskaun utk cabel car, island hoping & underwater world.
diambil n dihantar dari jetty.
mmg berbaloi la kalo nk g..servis pon bagus.
tiket dari sg.nibong ke jetty kuala perlis rm19.

tentatif program
kami bertolak dari sg.nibong pukul 8.30 pagi n sampai jetty lebih kurang dalam pukul 11 pagi.

muka xsabar.
kuah je nasik2 xde.
kami sampai kat langkawi pada pukul 1.30. kena jeruk dalam feri lebih kurang 45 minit g2 la.
sampai2 je kami trus amik keta n ke destinasi pertama.
kami dapat keta viva..baru lagi you.
viva bukan vavi okeh
i drive kereta manual ok......diulangi manual
underwater world, langkawi
kiri,kanan,atas,bawah...semua ikan..
makcik penguin pon ade
selepas hampir 3 jam dok tawaf dalam 2,balik bilik jap patu g pusing pekan kuah.
ada pasar malam..bez...tp gmbr la xde,menggelabah smpai lupa nk capture.
esoknye kami pagi2 lagi bersiap utk island hoping.
naik boat laju weii..
merentasi samudera utk ke tasik dayang bunting..kira2 dalam 20 minit lbh kurg.
ada mcm plncong x?
lokasi : tasik dayang bunting.
dayang bunting marble
mitos kata kalo mereka yg ssh nk dapat baby,mndi kat sini  akan setelkan masalah tuh..katanya la.
selepas beberapa ketika stay kat tasik dayang bunting,boat kami menuju laju terus ke pulau beras basah.
otw tuh kami smpat bagi makan helang..bez sgt.
helang dia pon banyak n besar2 lak tuh...gebu2 je rasa.
encik helang menyambar kulit ayam yg diberi dengan penuh rakus.
can you see the helang?
kendian,kitaorg pon sampai la kat pulau beras basah.
air dia jernih sgt2..ikan byk lak tuh.
jetty pulau beras basah
ikan nemo pon hade.
menggedikkan diri seketika
dah penat berjemur ala2 ratu hollywood kat tepi pntai neh kitaorg pon bergerak laju utk cari langkawi cable car plak.
langkawi cable car
punye la pengecut...siap bukak Quran weh!!!
pemndangan siyes lawa, cool je mcm dlm ice box.
yg tergantung tuh cable car okeh bukan tanglung.
kami dok kat c2 smpai dekat2 nak mlm la..
pastu gerak ke pasar malam lagi n balik bilik tros berdengkor.
esoknya we all troskan perjalanan di hari terakhir ke Makam Mahsuri
selamat datang ke kota mahsuri
kampung kedah je?..kelantan xdek?
buai baby ke bapak baby 2 kak?
kota mahsuri
habis je pusing2 dlm ni,kami pon nak balik da
sblum 2 sempat jgk singgah kat jual gamat..
biasa ler kan datang langkawi..xsah kalo xbeli segala macam mak nenek gamat neh.
ubat sembelit pon ade
smpat jugak singgah beli coklat...datuk nenek coklat sume ada.
murah n memuaskan
tmpt2 lain yg sempat kami jejaki spanjang kat sana :
rentas hutan telaga tujuh
pantai beringin
permandangan indah
setelah anta kereta yg disewa 2 balik ke dalam sanubari tuannya,kami berlegar di dataran Lang.
bertanduk
pertndingan mencari orang tersembunyi.
LANGKAWI
da abes dah al-kisah percutian 3h2m kami kat sineh..encik one team holiday sila bagi upah kat saya sbb da promote encik nyer pakej...sgt bez,seronok..fun,hepy..siyes berbaloi...
natasha,zuri,fiza,fathin = best fren smpai bila2..jnji

Monday, 19 September 2011

pekan munduk

kalo dulu dok dengar je org2 crite pasal pekan munduk.
bulan pose ritu baru la dapat menjejakkan kaki ke sana.
bagi mereka yg xtau, pekan munduk neh terletak kat narathiwat thailand.
sempadan kelantan - thai.
nk ke sana naik perahu je.
dalam seminit sampai la...betol.
jarak dalam 10 meter kot..siyes.
narathiwat,thailand.

dekat kan..baling donat pon sampai kot.
berenang pon sampai.
perkhidmatan perahu dicaj rm1 sehala.
dek kerana terlalu dekat perahu pon kna bergerak mcm ketam.
tp nk berniaga punye pasal,perahu xkan bergerak slagi tak penuh.
senget pon senget la..ada ruang sebesar anak rusa pon kena isi sampai penuh.
siot nye tauke.

tauke perahu kata : "kalo mati xmati sorg2,kita mati ramai2.."
isi dan terus mengisi.
yg beznye kat sini,harga barang memang siyes murah.
cukai mmg xde langsung.
sebut je nk beli ape..semua ada.
dari pistol mainan ke pistol tembak orang.
dari baju kemeja ke pakaian dalam.
toto,carpet,tikar,barang letrik..sume ada.
buah,sayur,ikan,ayam...
mak bapak je yg xde jual kat sini.


yang ni mmg xkan dapat jumpa kat mana2
kat sini je ada.
terbeliak mata n terkeluar paru2 bila nengoknye.
jual emas perak pakai ela you...rileks jep.
nak bape meter kak?
bagi mereka yg kaki mercun dan xsayang tangan.
kat sini mmg tmpat yg sesuai ngan hati n jiwa korang.
dari mercun saiz mata ikan sardin sampai bom yg leh memecahkan gua batu kapur.
sume ada.
hahah..
undang2 kat sana xsama mcm kat mesia neh.
disana segalanya bebas.
last skali,thnks 2 my mak sdara sbb bawak sy ke sana.
my baik hati mak sdara. the tengah one.
p/s : kalo nk g sana xyah sebok2 ambik gmbr nk wat pasport,g je..xde kastam yg bizibodi kat situh....tp bawak la i/c..kalo mati sbb kna bom nnt senang nak pos mayat balik mesia.

Sunday, 18 September 2011

19 tanda lelaki jatuh cinta


(1) Mereka senyum kepada anda. (terlalu banyak senyuman yang diberikan)
(2) Mereka gelak dengan lawak jenaka anda. (walaupun lawak yang anda sampaikan sebenarnya tidak lawak)
(3) Mereka pertahankan anda daripada orang lain.
(4) Mereka bertanyakan soalan mengenai kehidupan anda.
(5) Mereka merenung anda secara sembunyi.
(6) Mereka akan gagap apabila bercakap berhadapan dengan anda.
(7) Mereka gemar untuk menyebut nama anda.
(8) Mereka memanggil anda dengan nama gelaran yang manja.
(9) Mereka akan mengajak anda keluar.
(10) Mereka akan menelefon atau mesej anda setiap hari.

(11) Mereka akan berperwatakan lebih matang dan menghormati orang lain apabila anda berada dihadapan mereka.
(12) Mereka akan memuji penampilan anda.
(13) Apabila mereka berusaha melakukan lawak jenaka, reaksi anda adalah yang pertama mereka akan lihat.
(14) Mereka sentiasa berusaha untuk bersama dengan anda seperti didalam kumpulan, kelas atau sebagainya.
(15) Mereka bertanyakan rakan anda soalan mengenai diri anda.
(16) Mereka bertanyakan pandangan anda mengenai lelaki lain.
(17) Mereka meminta nasihat anda mengenai wanita lain.
(18) Mereka mengingati semua perkara mengenai diri anda.
(19) Mereka berjenaka untuk mengetahui status diri anda yang sebenar.
diimport dari : sini

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu.. 
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia.. 
Orang tua yg begitu sempurna.. 
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan.. 
Saat Allah memilihmu dalam hidupku, 
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku.. 
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..

Padamu yang Allah pilihkan untukku.. 
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku, 
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan.. 
Maka, ketika Dia memilihmu untukku, 
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu. 
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna.. 
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu.. 
Karena kelak kita akan satu.. 
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku, 
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..

Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah, 
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya.. 
Maka ketika Dia memilihmu untukku, 
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita.. 
Itulah visi pernikahan kita.. 
Ibadah pada-Nya ta'ala..

Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku.. 
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok.. 
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah.. 
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah, 
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan.. 
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah.. 
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah.. 
Namun tatap mataku, tersenyumlah.. 
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu.. 
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah.. 
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu.. 
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..

Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku.. 
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan.. 
Maka dimataku kau adalah yang terindah, 
Kata2mu adalah titah untukku, 
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu.. 
Maka kalau kau berkenan ku meminta.. 
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..

Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku… 
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita.. 
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga.. 
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah, 
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad.. 
Yang darahnya mengalir darah syuhada.. 
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka.. 
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka.. 
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..

Padamu yang Allah pilih sebagai imamku… 
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku, 
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi.. 
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..