Sunday 2 October 2011

abah oh abah

refer kat entry neh encik abah
saya pon pernah gak terkena ngan abah lebih kurang cam dalam cite tuh.
masa 2 lebih kurang setahun yg lalu la kot.
saya yg tgh syok malayan mukabuku tetiba disapa oleh abah.
abah tya " boleh ajar abah guna pendrive x?"
saya pon yg agak keliru bertya "aik,xkan abh xtahu guna pendrive kot..slama ni ngajar kat sekolah pon prnah guna pndrive kan"
abah kata lagi "mana ada,abah baru nk blajar guna"
saya pon tercair ngan sore lemah lembut abah.
step by step saya ajar.
dari cara nk smbung pndrve ke laptop, cara nak buka, cara nk copy paste item....
pas siap ajar sume, abah kata "ulang skali lagi boleh x?..abah xpaham sgt la"
saya pon tnpa byk bunyi ajar la abah lagi skali..kali kedua ni lebih terperinci..siap buat praktikal lagi.
lepas saya ajar,saya suh abah buat...pastu saya ajar, ajar n terus mengajar.

adik, amir, abah, angah
last skali abah tya "kalo nk tukar nama pndrive 2 cmne?"
saya pon tya "abah nk letak nama apa?"
abah kata "cuba letak I <3 MY FAMILY"
saya pon buat...tp xleh sbb kalo nk rename dia xleh letak sign
kna ejaan je...
pastuh saya pon cuba ag...xleh...cuba lagi...xleh...
pastu abah pon kata " adeh, td mcm hebat je nk ajar abah guna pndrive"
"ahh (nama manja i le 2) guna pndrive sejak bila?"
"masa tingkatan 6...3 tahun lepas" jwb saya dgn penuh bgga
"oo..patutla xreti nk rename...meh abah buat" abah cakap lagi
pastu xsamapi 5 saat abah da setel utk rename tuh..abah kata mana leh guna sign la..kna huruf je sume..sbb 2 xleh...
saya pon tya "aik, td kata xreti.."
"abah guna pendrive 7 tahun yg lalu la..masa 2 pndrive 265mb pon RM80 lagi tau.." kata abah sambil berlalu meninggalkan sy yg terkena...
sempat jugak sambil tersenyum abah kata "saja abah nk tgk anak abah ikhlas ke x.."
saya sayang abah kuat2.

1 comment: